maja 26, 2021

Co mama chciałaby dostać (nie tylko na Dzień Mamy)

Uwielbiam być mamą. Zawsze tego chciałam. Ale przyznać trzeba, że jest to rola ciężka, niezwykle odpowiedzialna i czasem niewdzięczna. Ale wierzę, że moje starania jako Mamy w przyszłości zaowocują.


Zawód: mama

Czyż mama nie jest niezastąpiona? Mało tego, ona łączy w sobie sumy innych zawodów: lekarz, psycholog, nauczyciel, kucharz, dietetyk, trener personalny, animator, mentor, kierowca, sprzątaczka. Do tego, jak w naszym przypadku, terapeuta.

Mamą jest się 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu przez dłuuugie lata.

Jak to jest być mamą dziecka z autyzmem? Na pewno wymaga poświęcenia większej uwagi, większego skupienia, więcej cierpliwości i większej siły psychicznej. Ale poza tym, staram się nie traktować inaczej Karola, a inaczej jego Siostry. Oboje są dla mnie najważniejsi i chcę ich o tym zapewniać.  

Wszystko oddam za zdrowie i szczęście moich dzieci. Za ich szczery uśmiech, za "kocham Cię" nawet to nie wypowiedziane. 
Za to wszystko nie potrzebuję dodatkowych prezentów (chyba że będzie to własnoręcznie przygotowany drobiazg 😉).


Ale jest kilka rzeczy, o których chyba każda mama skrycie marzy:

1. Święty spokój

Czyli czas dla siebie - chwila na relaks i na własne potrzeby. Tak kilka minut dziennie, lub chociaż jeden taki dzień w tygodniu. Aby pomyśleć tylko o sobie, spełnić swoje zachcianki, beztrosko poleniuchować...

2. Szansa na rozwój  

Nie chcemy mieć poczucia, że macierzyństwo coś nam odebrało, że musiałyśmy coś poświęcić, z czegoś zrezygnować. Chcemy mieć szansę się rozwijać, poszerzać swoją wiedzę, szkolić się. Bez wyrzutów łączyć pracę zawodową z obowiązkami domowymi. 

3. Uśmiech i wdzięczność dziecka 

Co tu się rozwijać, wiadomo, że dla rodzica szczery uśmiech na buźce dziecka to rzecz najcenniejsza. Oby jak najwięcej takich widoków na co dzień. Bo w tedy w magiczny sposób nasze troski odchodzą gdzieś na bok. 

4. Widzieć, że nauka "nie poszła w las"

Miło widzieć, że trud naszych starań nie poszedł na marne. Że lekcje i wartości które "wpoiliśmy" dzieciom zostały im gdzieś z tyłu głowy. Że wyrastają na uczciwych, szczerych, mądrych i dobrych ludzi. 

5. Dodatkowa para rąk 

Nie ma co ukrywać. Wsparcie, żeby cały dom nie był tylko na naszej głowie to coś mega ważnego. Dzielić z kimś obowiązki lub chociaż mieć doraźną pomoc. 

6. Dobre słowo

Aby zapewnić mamę o jej urodzie, że wciąż jest atrakcyjna. A także, że sobie świetnie radzi i jest najlepszą mamą na świecie.

7. Nie powtarzać

Nie słyszeć ciągle tego samego ("maamoooo a to i tamto") kiedy Ty chcesz odpocząć, popracować czy jesteś w toalecie. I choć jeden dzień nie chcemy powtarzać wkoło to samo - sto razy, że czegoś nie wolno czy tysiąc razy prosić, aby dziecko coś zrobiło.


A co Ty byś dorzuciła do tej listy?

Wcale mi nie chodzi o to, że macierzyństwo to transakcja wiązana "coś za coś". Że nie jestem bezinteresowna. Chodzi raczej o równowagę. O balans w życiu. Coś z siebie daję, ale też chcę zachować druga część siebie.


👉 Szerzej pisałam tutaj Jestem mamą. Jestem kobietą


A tak szczerze mówiąc, chyba większość z tego już mam... I chyba muszę za to bardziej doceniać swoje dzieci i swojego Męża, bo dzięki nim jestem przeszczęśliwą mamą!

*****

Przy okazji Dnia Mamy bardzo chciałabym docenić moją mamę. Jej poświęcenie, jej starania i wszystko co dla nas robiła!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz